Forum myiPhone.com.pl : wszystkie tajemnice iPhone'a, iPada, iOS, Apple w Twoim zasięgu

AppleID-konto zostało zablokowane ze względów bezpieczeństwa

Ogólne dyskusje o Apple (poza sprzętami z iOS)

Postprzez Lita N, 5 lip 2015, 09:25:51

Wczoraj w nocy przyszedł do mnie mail z Apple:

Witaj, Xxxxx Xxxxxx!
Niedawno zainicjowano procedurę zerowania hasła dotyczącego Apple ID. Aby ukończyć proces, kliknij poniższy link.
Wyzeruj teraz >
Link wygaśnie trzy godziny po wysłaniu tej wiadomości email.
Jeśli to nie Twoja prośba, być może inny użytkownik omyłkowo wprowadził Twój adres email i Twoje konto pozostaje bezpieczne. Jeśli podejrzewasz, że dostęp do Twojego konta uzyskała nieuprawniona osoba, możesz wyzerować hasło na stronie Mój Apple ID.
Pozdrawiamy,
Wsparcie Apple


Nie zareagowałam, bo nie rozpoczynałam procedury zerowania hasła. Po godzinie przyszedł mail:

Witaj, Xxxx Xxxxx!
Nie udało się wyzerować hasła dotyczącego Apple ID (xxxxx.xxxxx@gmail.com), ponieważ podjęto zbyt wiele nieudanych prób udzielenia odpowiedzi na pytania zabezpieczające. Aby chronić konto, nie będzie można wyzerować hasła przez następne osiem godzin.
Jeśli nie podjęto próby zerowania hasła, być może nieuprawniona osoba usiłuje uzyskać dostęp do konta. Należy przejrzeć i zaktualizować ustawienia zabezpieczeń na stronie Mój Apple ID.
Pozdrawiamy,
Wsparcie Apple


Kurcze, no i faktycznie konto zablokowane na 8 godzin ze względów bezpieczeństwa. OK, pomyślałam, zastanowię się nad tym rano, akurat minie 8 h.

Rano wchodzę na Apple ID na stronie Apple i widzę:

Konto WYŁĄCZONE ze względów bezpieczeństwa - wyzeruj hasło itd...
Ok, tym razem ja rozpoczęłam procedurę zerowania hasła - wszystko przebiegało ok., hasło wyzerowane i zmienione - oczywiście na każdym urządzeniu teraz trzeba podać nowe hasło. I tu zaczęły się schody - iPad i iPhone bez większych problemów. Za to na MBA:

weszłam w ustawienia poczty i widzę, że wszystkie moje konta iCloud są podwójnie - jedne normalnie, aktywne, a drugie (jakby klony) nieaktywne. Zaczęłam usuwać te wyszarzane, nieaktywne, co usunęło tez te aktywne (dodam, że mowa również o kontach nie związanych z głównym Apple ID) Konta nie związane z głównym dodałam ponownie i ok, działają bez zastrzeżeń.
Konto główne natomiast - no to szaleje ;)
Po pierwsze samo uparcie wraca w ustawieniach jako nieaktywne (wyszarzane), ciągle z informacją, że to nie jest moje konto główne.
Obrazek

Wchodząc w ustawienia iCloud konto jest włączone, ale wszystkie (poza zdjęciami) pozycje są nieaktywne - ok, włączam każdą po kolei - poczta, iCloud Drive, kontakty itd. W aplikacji Mail pojawia się poczta z mojego głównego konta. W ustawieniach kont internetowych, konto nadal nieaktywne (ki czort, jak nieaktywne, skoro maile przychodzą? :hmm: ) Pomyslałam, że zostawię to tak jak jest, skoro i tak maile przychodzą to co mi za różnica czy w ustawieniach jest to jako aktywne czy jako nieaktywne.
ALE - żeby nie było za prosto - iCloud Drive - włączyłam i .... konfiguruje się bez końca a wszystkie moje pliki i foldery z iCD zniknęły z komputera (muszę przyznać że mało komfortowa sytuacja) Teraz mam tak:
Obrazek
Na komputerze nie mam żadnych moich plików z iCloud Drive, moje konto główne w ustawieniach kont internetowych jest cały czas nieaktywne, mimo to maile dochodzą, ale nie wiem czy jeszcze z czymś się to nie wiąże, o czym np dowiem się przypadkiem za jakiś czas.
Generalnie czuję się jakoś niepewnie - ktoś grzebał przy moim koncie? czy to jakieś usterki serwera? Czy moje dane są bezpieczne? Czy może powinnam podjąć jakieś działania? Jakie?
naprawdę naprawdę razem, na pewno po prostu oddzielnie ... w ogóle, wziąć, ączać i wyłączać.
_________
 Telefon: iPhone 6, 64GB,
 Komputer: MacBook Pro 13" 2010,
 Tablet: iPad Pro 9,7 Cellular
Apple Watch Series 2
Apple TV2 JB
Apple TV3
Avatar użytkownika
Lita
 
Posty: 5853
Dołączył(a): So, 6 wrz 2008, 17:57:30
Mój: iPhone 6
iOS: 10.2.1ß
Jailbreak: Nie
Game Center: Lita13


Postprzez iAdmin N, 5 lip 2015, 11:57:56

Awarii systemu raczej nie było żadnej, zawsze możesz to sprawdzać na http://www.apple.com/pl/support/systemstatus/

Co do całej sytuacji to widać, że ktoś próbował się włamać na Twoje konto. Dla poprawienia bezpieczeństwa włączyłbym dwuetapowe logowanie dla tego Apple ID.


Co do iCloud Drive: próbowałaś wylogować się z iCloud z poziomu Ustawienia-> iCloud a następnie zalogować się ponownie?
Jeśli to nie pomoże to z iCloud Drive nie mam pojęcia co się mogło stać. Może też jest jakaś blokada czasowa dla plików przy próbach włamania, jak sytuacja się nie zmieni zgłoś problem do Apple.
Pomagam TYLKO na forum.
PW Tylko w sprawach administracyjnych/technicznych (na inne nie odpowiadam).

Regulamin forum, iPhone - strona główna myiPhone.com.pl

Konkursy myiphone - sprawdź, co możesz dziś wygrać.
Avatar użytkownika
iAdmin
Administrator
 
Posty: 15111
Dołączył(a): Pt, 12 paź 2007, 19:56:24
Lokalizacja: /System root#
Mój: iPhone 5S
iOS: 9.0.2
Jailbreak: Tak

Postprzez kubalon1 N, 5 lip 2015, 17:39:12

Dziwnie to wygląda, stawiam na wirusa który chce dobrać się do konta,daj proszę znać jak to się zakończy i czy adres nadawcy tej wiadomości nie budzi żadnych wątpliwości
kubalon1
 
Posty: 659
Dołączył(a): Cz, 3 cze 2010, 13:26:38
Mój: iPhone 6S
iOS: 10.1.1
Jailbreak: Nie

Postprzez Lita Pn, 6 lip 2015, 07:57:51

kubalon1 napisał(a): czy adres nadawcy tej wiadomości nie budzi żadnych wątpliwości

Oczywiste jest to, że nie weszłam na stronę zmiany hasła Apple ID z linka podanego w mailu. Zrobiłam to przez stronę główną Apple przez Support.
Na razie wszystko się uspokoiło - poczta działa, choć nadal w ustawieniach kont to konto jest jako nieaktywne (i to jest dla mnie największa zagadka) , iCD się ogarnął po resecie komputera.

iAdmin napisał(a):Co do iCloud Drive: próbowałaś wylogować się z iCloud z poziomu Ustawienia-> iCloud a następnie zalogować się ponownie?

oczywiście :)

iAdmin napisał(a):Dla poprawienia bezpieczeństwa włączyłbym dwuetapowe logowanie dla tego Apple ID.

a jak to wygląda przy logowaniu się urządzenia - za każdym razem musisz podawać otrzymany kod? Bo np przy pobieraniu/zakupie aplikacji z AppStore korzystam z Touch ID - jak to się ma do dwuetapowego logowania?
naprawdę naprawdę razem, na pewno po prostu oddzielnie ... w ogóle, wziąć, ączać i wyłączać.
_________
 Telefon: iPhone 6, 64GB,
 Komputer: MacBook Pro 13" 2010,
 Tablet: iPad Pro 9,7 Cellular
Apple Watch Series 2
Apple TV2 JB
Apple TV3
Avatar użytkownika
Lita
 
Posty: 5853
Dołączył(a): So, 6 wrz 2008, 17:57:30
Mój: iPhone 6
iOS: 10.2.1ß
Jailbreak: Nie
Game Center: Lita13

Postprzez Adamas Pt, 12 lut 2016, 00:25:18

Lita przecież masz domenę ***@me.com i ***@icloud.com Z czasem zapominamy o pierwszym adresie. Wszystko jest dobrze. Usuwając z serwera naziemnego, chmura zmieni się w deszcz
Adamas
 
Posty: 77
Dołączył(a): Pt, 13 maja 2011, 04:22:38
Mój: iPhone 4
iOS: 7.1.2
Jailbreak: Nie

Postprzez Lita Pt, 12 lut 2016, 08:39:18

Adamas, odkopujesz temat sprzed ponad pół roku i jeszcze kompletnie nie wiem o czym Ty piszesz... :im_stupid:
naprawdę naprawdę razem, na pewno po prostu oddzielnie ... w ogóle, wziąć, ączać i wyłączać.
_________
 Telefon: iPhone 6, 64GB,
 Komputer: MacBook Pro 13" 2010,
 Tablet: iPad Pro 9,7 Cellular
Apple Watch Series 2
Apple TV2 JB
Apple TV3
Avatar użytkownika
Lita
 
Posty: 5853
Dołączył(a): So, 6 wrz 2008, 17:57:30
Mój: iPhone 6
iOS: 10.2.1ß
Jailbreak: Nie
Game Center: Lita13

Postprzez msdumki Wt, 8 sie 2017, 14:08:03

witam
mam problem z iphone6s z zablokowanym icloudem telefon jest mój został przekazany córce która zablokowała apple id nie zna hasła ani emaila zostało wysłane zgłoszenie do odblokowania do apple przesłaliśmy fakturę zakupu ale oni żądają od nas faktury zakupu przez dystrybutora telefonu w apple, telefon został zakupiony w Omanie dystrybutor z Omanu nic nie chce nam przekazać zasłaniając się tajemnicą handlową a apple nie chce odblokować telefonu bez faktury zakupu przez dystrybutora z apple dodam że telefon w apple weryfikuje się po imei figuruje jako zakup międzynarodowy, urządzenie było używane przeze mnie ponad rok u operatora w Polsce było zalogowane pod moim apple id , mam dowód zakupu oryginalną fakturę z Omanu dowód zapłaty za telefon kartą czy ktoś z Was spotkał się z podobną sytuacją i jak ją rozwiązać
pozdrawiam i dziękuję
msdumki
 
Posty: 1
Dołączył(a): Wt, 8 sie 2017, 13:33:03
Mój: iPhone 6S
iOS: 10.3.3
Jailbreak: Nie

Dodaj do:  Wypowiedź dla Wykop  Wypowiedź dla Facebook  Wypowiedź dla Delicious  Wypowiedź dla Google  Wypowiedź dla Gwar  Wypowiedź dla Digg  Wypowiedź dla Wyczaj.to  Wypowiedź dla Technorati  Wypowiedź dla YahooMyWeb  Wypowiedź dla Furl  Wypowiedź dla Magnolia  Wypowiedź dla Reddit  Wypowiedź dla Simpy  Wypowiedź dla Slashdot

Powrót do Apple Ogólnie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości