Kategoria: Nawigacja GPS
Wersja: 2.0 (wersja aplikacji w App Store, w samej aplikacji wersja to 8.0.0.869)
Cena: 49,99 €
Rozmiar: 1,76 GB
Wymagania: iPhone 3G, 3GS i iPhone 4, iPad WiFi+3G, firmware minimum 3.0
Link bezpośredni do AppStore: klik
Screeny:
Spoiler:
Opis aplikacji:
Falk Navigator Europe - nawigacja turn-by-turn z mapami całej Europy.
Dostawcą map jest NAVTEQ, a same mapy według informacji w samej aplikacji są z początku 2009 roku.
Wielkość pliku w App Store: 1,76 GB
Ilość zajmowanego miejsca po instalacji: 2,12 GB
Wolne miejsce potrzebne na czas instalacji: dokładnie nie wiem, zapewne do minimum 3-4 GB
Aktualizacje map: póki co darmowe i raczej tak zostanie.
Dostosowanie do iOS 4.x, iPada i ekranu Retina iPhone’a 4:
Nawigacja Falk Navigator Europe dostosowana jest do rozdzielczości ekranu Retina w iPhonie 4, działa także na iPadzie WiFi+3G.
Z multitaskingiem także nie ma problemu.
Gdy podczas pracy aplikacji dostaniemy telefon możemy go oczywiście odebrać, a sama nawigacja będzie pracować bezgłośnie w tle , komunikaty będziemy otrzymywać w postaci powiadomień na ekranie.
Nawigacja: wybór trasy, personalizacja:
- nawigacja do adresu lub kodu pocztowego
- nawigacja do POI:
- okoliczne
- w innym mieście
- na mojej trasie
- okoliczne
- nawigacja do kontaktu
- nawigacja do skrzyżowania (wybieramy kolejno: miasto, pierwszą ulicę i z listy wybieramy drugą ulicę, która krzyżuje się z pierwszą)
- nawigacji do współrzędnych:
- stopnie, minuty, sekundy
- stopnie dziesiętne
- minuty dziesiętne
- siatka OS
- stopnie, minuty, sekundy
- nawigacja do punktu na mapie (przeglądamy mapę z regulowanym powiększeniem i zaznaczamy punkt ręcznie)
- nawigacja do moich miejsc:
- dom
- praca
- ostatnie
- ulubione
- dom
- tryb podróży:
- auto
- pojazd kempingowy
- motocykl
- rower
- pieszo
- auto
- płatne drogi:
- zawsze omijaj
- unikaj, jeśli możliwe
- użyj
- zawsze omijaj
- unikanie promów
- trasa widokowa
- korki:
- omijaj
- zezwalaj
- ostrzegaj podczas jazdy
- omijaj
- typ wytyczania trasy
- najszybszy
- najkrótszy
- ekonomiczny
- unikaj dróg ekspresowych
- unikanie bądź nie płatnych dróg
- najszybszy
- trasy alternatywne:
- zmień trasę
- omijaj drogi
- objazd
- zmień trasę
- alarmy bezpieczeństwa: wyświetlanie ostrzeżenia o zagrożeniu (ustawianie odległości przed zagrożeniem)
- ograniczenie prędkości: ostrzeżenia wizualne i/lub dźwiękowe (ustawianie progu po jakim mają być ostrzeżenia)
- wskazówki (odległości i ostrzeżenia przed skrętem); w trybie pieszego: wyświetlanie ścieżki nawigacyjnej
- opcja CleanTurn: wyświetlanie zakrętów korzystając z opcji ClearTurn blisko zjazdów
- możliwość ustawianie własnych profili wytyczania trasy ze szczegółowym ustawieniem wielu opcji, prędkości
- obracanie mapy
- plany podróży z postojami, wizytami w punktach POI, obliczaniem kosztów podróży, optymalizacją postojów.
Wyznaczanie trasy jest intuicyjne, tak jak całe menu.
Wytyczamy trasę: możemy ją symulować z dowolnym przyspieszeniem (nawet kilkudziesięciokrotnym), zobaczyć listę manewrów dla całej trasy wraz w podglądem każdego manewru po kolei.
Dla wytyczonej trasy możemy w każdej chwili zmienić rodzaj pojazdu, typ wytyczania trasy (w tym na własny skonfigurowany według potrzeb).
W Falk Navigator możemy także tworzyć plany podróży z dowolną ilość punktów pośrednich (adres, kod pocztowy, ulubione, POI, współrzędne etc. - wszystko co tylko możliwe). Możemy także zaplanować sobie postój, a jeśli trasa jest na prawdę długa możemy zaplanować cykliczne postoje np. co kilka godzin.
Falk Navigator może także zoptymalizować postoje wybierając według własnego uznania najlepsze miejsca do postojów w zależności od trasy.
Komunikaty głosowe:
Jak przystało na kompletne oprogramowanie nawigacyjne na Europę Falk Navigator wydaje komunikaty głosowe także w języku polskim.
Miły głos kobiecy nie jest w żadnym stopniu irytujący, a same komunikaty są zrozumiałe i wygłaszane wystarczająco wcześniej.
W dodatku z poziomu aplikacji można dokupić w cenie 3,99 € dodatek Text-to-Speech (TTS) czyli rozszerzone komunikaty głosowe.
Dzięki temu dodatkowi zamiast komunikatu przykładowo:
"Skręć w prawo" otrzymamy komunikat "Skręć w prawo w ulicę Miejską".
Pozostałe funkcje:
- personalizacja dolego paska informacyjnego aplikacji
- Fotoradary: tak, z możliwością aktualizacji bazy danych fotoradarów z poziomu aplikacji
- Funkcje społecznościowe: facebook
- odtwarzacz muzyki: dostęp do biblioteki iPoda, wybieranie utworów i odtwarzanie.
- ustawienia dźwięku:
- wyciszanie lub przyciszanie muzyki na czas komunikatów głosowych
- muzyka i komunikaty głosowe na tym samym poziomie
- brak komunikatów głosowych gdy gra muzyka
- wyciszanie dźwięków
- dźwięki klikania przycisków
- wyciszanie lub przyciszanie muzyki na czas komunikatów głosowych
- kolorystyka: osobne motywy dla dziennego i nocnego wyglądu aplikacji (5 różnych motywów)
- POI:
- wyświetlanie POI zawsze na mapie, tylko podczas postojów
- alarmy POI
- Przeglądanie mapy: bardzo komfortowe
- Widok 2D/3D: tak
- Klawiatura QWERTY: tak (klawiatura z iOS)
- usługi LIVE:
- wyszukiwanie lokalne Live
- informacje o ruchu drogowym Live (via In App Purchase - na razie nie w Polsce)
- pogoda Live (na bazie AccuWeather)
- pomoc drogowa (wyświetlanie danych kontaktowych najbliższej naszej pozycji pomocy drogowej)
- wyszukiwanie lokalne Live
- Tryb landscape: tak
- zapisywanie aktualnej pozycji
- kompas na mapie
Dodatki In App Purchase:
TTS (Text-to-Speech) - 3,99 €
Live Traffic na rok - 19,99 € (UK, Francja, Niemcy, Hiszpania, Dania i Włochy)
Przewodniki po miastach (Falk Navigator) - 1,59 € za każde miasto. Przewodniki są po angielsku. niemiecku, francusku i hiszpańsku z możliwością ściągania do trybu offline dodatkowych map (Google Maps lub Open Street Maps).
Gratis jest Wiedeń, a do dokupienia są następujące miasta:
Amsterdam, Barcelona, Berlin, Bruksela, Drezno, Dublin, Dusseldorf, Florencja, Frankfurt nad Menem, Hamburg, Heidelberg, Koln, Kopenhaga, Lipsk, Lizbona, Londyn, Madryt, Mediolan, Mallorca, Moskwa, Monachium, Sankt Petersburg, Pocztdam, Rzym, Sztokholm, Stuttgart, Wenecja, Zurych.
Podsumowanie:
Oprogramowanie nawigacyjne Falk Navigator mile mnie zaskoczyło. Szczerze mówiąc o Falk Navigator przed przystąpieniem do testowania aplikacji wiedziałem tylko tyle, że jest, ale nie interesowałem się jak działa, jakie ma możliwości czy nawet jak wygląda (na swoje potrzeby od około pół roku miałem Navigona).
Po testach mogę powiedzieć jedno: osobiście nawigacja Falk przypadła mi do gustu.
Dobrze sprawuje się w terenie (w mieście i poza nim). Do tego mnogość i możliwość personalizacji ustawień w połączeniu z intuicyjnym i przejrzystym menu.
W zasadzie wad Falk Navigator nie odkryłem lub może nie udało mi się ich jeszcze wykryć jeśli istnieją.
Jedyna rysa to aktualność map: są w początku 2009 roku, więc prawie sprzed dwóch lat, a to może oznaczać, że wielu nowych dróg po prostu w Falk Navigator po prostu nie jest uwzględnionych.
Wyślę zapytanie do Falk co zamierzają z tym fantem robić. Gdyby zaktualizowali mapy do najnowszych mógłbym śmiało polecić Falk Navigator wszystkim.
Kategorycznie zabraniam kopiowania tej recenzji w całości czy w częściach bez zgody autora, czyli mojej